Legislaţie
Conform Legii Semnăturii Electronice, achiziția certificatului digital presupune identificarea utilizatorului de către un angajat al unui furnizor autorizat de servicii de certificare. Nu vă recomandam achiziționarea unui certificat digital de la furnizori ce nu realizează aceasta identificare prin intermediul angajaților proprii. Nerespectarea acestei proceduri poate duce la invalidarea certificatului digital.
Legislație privind semnătura electronică
- ORDIN nr. 449 din 30 mai 2017 privind procedura de acordare, suspendare şi retragere a statutului de prestator de servicii de încredere calificat în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 iulie 2014
- Regulamentul (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă
- Legea nr. 455/ 2001 privind semnătura electronică
- Normele de aplicare a legii 455/ 2001
- Ordinul MCSI nr. 473/2000 privind procedura de acordare, suspendare și retragere a deciziei de acreditare a furnizorilor de servicii de certificare
- Ordinul MCSI nr. 1000/2010
- Ordinul MCSI nr. 888/2011
- Legea nr. 589/2004 privind regimul juridic al activității electronice notariale